יום רביעי, 12 באוקטובר 2016

11/10/2016 (המשך היום): יוצאים לדרך מ"סלוניקי" ל"קסטוריה", דרך מפלי "אדסה"

השעה 12:00, ט. גיסי יצא לחפש "SIM" לטלפונים הניידים וטרם חזר, א. גיסתי לא מצליחה ליצור עימו קשר בטלפון הנייד וקצת נלחצת...סוף טוב הכל טוב בשעה 12:30 , גיסי ט. חוזר עם ה"סימים" ועכשיו ניתן לצאת לדרך...
גשם שוטף, גיסתי ומשפחתה מובילים, אנחנו במאסף, עוקפים את "סלוניקי" על החגורה ההיקפית יוצאים ביציאה 22 פנינו לכיוון מערב לכביש E86 לעבר העיר "אדסה" אל עבר מפלי המים.
בדרך הנופים משתנים, אנחנו עוברים מהעיר אל המרחבים הפתוחים של יוון, אבל לראות קדימה די קשה, ערפל חזק מחסה את הכביש והנהיגה לא בכלל לא קלה (צריך להתרגל לרכב).
מגיעים ל"אדסה" "Edessa" , תוכנת הניווט של  "Google Map" מביא אותנו די קרוב למפלים, אנחנו חונים (החניה בין השעות 14:00 ל- 17:30 ללא תשלום), אנחנו יורדים ומתחילים ללכת לכיוון המפלים, הנחל חוצה את העיר ונשפך בשרשרת מפלים בחלק הצפוני, מפל גדול ועוד שניים קטנים...

הלכנו לאורך הנחל עד לכניסה למפלים, הצטלמנו במפל הגדול...המשכנו לעבר המפל הקטן ושבנו על עקבותינו לעבר הפארק הציבורי הסמוך, והיות והרעב התחיל להציק לרובנו, מצאנו מסעדה בסמוך לפארק, התיישבו והזמנו ארוחת צהרים, והיות וזאת הפעם הראשונה שבה אנו אוכלים ארוחה עיקרית בטיול ביוון ועוד עם ילדים, ניסינו לא להסתבך ולהזמין מנות שלא אמורות להיות מהאוכל ה"ים תיכוני" שאנחנו מכירים בארץ...הזמנו מנות ראשונות : "סלט יווני", "סלט ירוק", "סלט כרוב", מנות עקריות:  "סטייק פרגית", "סטייק עגל" ו"צלעות טלה" ולילדים צ'יפס ופסטה-בולונז...האוכל היה ברמה טובה, וכן השירות (למרות חוסר השליטה של המלצרים באנגלית בסיסית), לסיכום: 10 סועדים, 84 "יורו" , איפה נשמע דבר שכזה במדינתנו !

שבעים ומרוצים מהסיור במפלים שבנו לרכבים, לא לפני שקנינו לחמותי שתחיה את ה"אצבעון", תוספת לאוסף האצבעונים הגדול שנמצא אצלה בבית.
המשכנו בנסיעה לעבר מקום הלינה המהווה תחנת ביניים לפני חבל "זגוריה" ונמצא באיזור העיר "קסטוריה" "Kastoria", הנוף משתנה, העמק הרחב מתחלף בנוף הררי הכבישים הישרים הופכים לעליות וירידות עם סיבובים חדים ועם שוליים נמוכים ולצידם מדרונות תלולים ההופכים את הנסיעה ברכב מסחרי לקשה יותר (מה עוד שבאירופה לא שמעו על רכב עם הילוכים אוטומאטים) כל הדרך אני נדרש ל"ערבב" את ידית ההילוכים בין ראשון לשלישי, הערפל והערב היורד עלינו מוסיפים על הקושי הקיים כבר בנהיגה.
בערך בשעה 19:30 אנחנו מגיעים לכפר Sidirochori, מתקשרים לבעל המלון והוא מכוון אותנו בתוך הכפר אל עבר המלון "Laspis Guesthouse" , עוצרים ליד המלון, יוצא אדם מגודל עם חיוך על הפנים אומר "שמי אליאס וברוכים הבאים לאכסניית לאספיס...", הזמנו שלושה חדרים (חדר לגיסתי ומשפחתה, ו-2 חדרים לנו), גיסתי ומשפחתה קיבלו את דירת הסטודיו מחוץ לאכסניה, ואנחנו קיבלנו 2 חדרים (חדר זוגי וחדר עם 4 מיטות) בתוך האכסניה, על העיצוב, השירות והתנאים באכסניה יכולים להעיד כל חוות הדעת שניתנו באתר - "Booking.inn", לנו לא נשאר הרבה להגיד רק שכל מה שנאמר שם הוא אמת לאמיתה והציון הגובה אכן מגיע לאכסניה,
היות והיינו רעבים ועייפים ביקשנו מבעל האכסניה (מר אליאס) לאכול ארוחה קלה לפני השינה, היות והוא כרגע לבדו באכסניה הוא הציע שנלך להתרחץ ונשוב לאכול בעוד כחצי שעה (ומיד הוא ניגש להכין לנו ארוחה "קלה") הארוחה תהיה מוכנה, התרחצנו ושבנו לשולחן, על השולחן היה: סלט יווני, סלט ירקות קצוץ דק והמנה של הערב: אומלט פטריות בר שנאספו על ידו ביער שמעל האכסניה...בתאבון !, אכלנו עייפנו והלכנו לישון.
היות והגענו בחשכה לא יכלנו להתרשם הרבה מהנוף שמיסביבנו...בבוקר שפתחנו את העיניים ויצאנו למרפסת, השמש כבר זרחה, מז"א התחיל להתבהר ומראה האגם עם העיר "קסטוריה" השוכנת במרכזו ניראה כמו ציור שמימי, חבל"ז ...אכסניה מומלצת עד מאד, אירוח נדיב, חביב ולא יקר !

הערה:
הפוסט נכתב במוצ"ש 15/10/2016 , בשעה 23:14 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 שמרכזה בכפר kalpaki (אחד הכפרים בצפון מערב חבל "זגוריה"), הרעש הורגש היטב במקום בו אנו מתאכסנים (הכפר "Kalentzi" בחבל צ'ומרקה), אנחנו מוצאים את הילדים מהאכסניה לרחבה בחוץ ומחכים לשמוע מה קרה ...ומנסים להתעדכן דרך האינטרנט !