יום שלישי, 18 באוקטובר 2016

17/10/2016 : מחבל צ'ומרקה אל ה"מנזרים התלויים" בחבל מטאורה

היום יוצאים חזרה מזרחה אל עבר חצי האי "פילון", הכוונה להגיע מחר אחה"צ לכפר "חורפטו" הנמצא בחוף המזרחי של חצי האי "פילון" שבדרך (היום) אנחנו עוברים ב"מנזרים התלויים" ליד העיירה "קלמבקה" בחבל "מטאורה".
היום די סגרירי ואנחנו מתכננים שנגיע אחה"צ לאיזור "מטאורה", לפי התחזית אולי תהיה איזו פיסת שמיים כחולים לרפואה (וזה מצרך נדיר באיזור "מטאורה")...!
אוכלים ארוחת בוקר באיזי, אומרים שלום יפה למארחים שלנו, עולים לרכבים ויוצאים להפרד מחבל "צ'ומרקה" בתצפית מראש מנזר ".Kimisi Theotokou Tsouka Mon", אל המנזר מגיעים דרך הכפר "Elliniko" הנמצא במרחק של 10 דקות נסיעה "Kalentzi", לאורך שולי הדרך לכפר ולמנזר מפוזרים פסלים של גדול פסלי יוון במאה ה 20 Theodoros Papagiannis אשר נולד בכפר, בכפר עצמו הוקם מוזיאון  Theodoros Papagiannis" Museum of Contemporary Art" שבו מוצגות עבודותיו של הפסל.
מגיעים למנזר, מהתצפית ניתן לראות בצפון מערב את העיר "יואנינה" , במזרח רכסי חבל "צ'ומרקה"  ואת נהר ה - "Arachtos" הזורם למרגלות המנזר...
נכנסנו לרכבים...מתדלקים בעיירה הסמוכה ("קש מני מזומני") ויוצאים ל"שיוט" על האוטוסטרדה (E90) המחברת את החוף המערבי של צפון יוון עם מזרח יוון...האוטוסטרדה נבנתה לקראת המשחקים האולימפים שנערכו ביוון בשנת 2004.
המרחק 93 ק"מ , הזמן : שעה ו-21 דקות, בתחילה הדרך רצה לנו עוברים דרך מנהרות ארוכות, גשרים המתוחים מעל עמקים ולאחר כ- 45 ק"מ אנחנו נאלצים לעבור לדרך צדדית היות והמשך האוטס' בשיפוץ ולא ניתן להמשיך בדרך המהירה, שוב חוזרים לדרכים הצרות...אנחנו נדרשים לשרותים ועוצרים למנוחה ב"טברנה" קטנה הנמצאת על הכביש, שותים קפה, הילדים שתיה קלה, בעלת המקום מתלהבת מהעיניים הכחולות של הילדים ("טפו טפו, חמסה עליכ") ותוך כך מלמדת אותם כמה מילים ביוונית: כוס - "קיפיללו", קשית - "אקסירו", צלחת - "פיאטו", כף - "קוטלי", מזלג - "פירוני", סכין - "מאייכרי"...בקיצור הם מוכנים להזמין בשפת המקום במסעדה הבאה שבה נתארח !
ממשיכים בדרך...נוסעים לאט לפנינו רכב של צוענים ישן עמוס לעייפה, שלפי כמות העשן הנפלטת מהאגזוז כבר ראה ימים טובים מאלה...לבסוף גם אותו עוקפים ומגיעים לכניסה לעיר "קלמבקה".
עוצרים בכניסה לצלם את הצוקים...לפנינו נעצר רכב ..."וולוו" V-40 ..אני ישר מזהה אותם כשכננו מהמלון ב"אריסטי" - "זגוריה", איזה עולם קטן...הם מסיימים מחר את הטיול והם בדרך לאתונה (דרומה), אנחנו בדרך מזרחה ל"פילון".
ממשיכים לנסוע, חוצים את העיר "קלמבקה" וביציאה המזרחית של העיר פונים לכיוון צפון ועולים לעבר המנזרים התלויים מעל העיר...מזג האוויר הכן מיטיב עמנו השמש מדי פעם מבליחה מבעד לעננים וגשם טרם התחיל לרדת ולכן אנחנו מחליטים ללכת ולבקר באחד המנזרים הפתוחים לקהל ביום שני (לכל מנזר לוח זמני ביקורים שונה, ויום בשבוע בו הוא סגור), בחרנו במנזר "Monastery of the Great Meteoron"
הגענו עם הרכב למרגלות המנזר, ירדנו ועלינו במדרגות (סה"כ 230 מדרגות) כך ספרו הילדים, הכניסה למנזרים בלבוש צנוע ולכן בכניסה למנזר נדרשו הנשים שבחבורה (כולל הנערות) ללבוש "שמלה" (חתיכת בד מלבנית, הנקשרת מסביב למותניים) כדי להסתיר את השערות ברגליים (שבכלל הן לובשות מכנסיים ארוכים), נפרדנו מ - 3 "אירו" לאדם ונכנסנו למנזר...

הסתובבנו בין החדרים, צפינו על הנוף ובשלב מסויים החליטו כל בנות המשפחה לעשות "תצוגת אופנה" עם ה"שמלות"...חיפשנו פינה שקטה והבנות נעמדו ל"תמונה", פיתאום מאחור צץ לו "יפני"/"קוראני"/ויטנאמי...מי יודע מהיכן הוא אבל צהוב ומלוכסן עיניים הוא היה ובחטף "גנב" תמונות  מ"תצוגת האופנה" שארגנו הבנות
נו...אולי נעשה מזה קצת כסף בעתיד !
יצאנו לחצר המנזר הצופה על האזור, שוב הצטלמנו "סלפי" (ישראלי נחמד התנדב לצלם אותנו).
הילדים אמרו שהגיע שעת האוכל...גשם החל לרדת, עזבנו את המנזר, רצנו לרכבים ונסענו אל בית המלון (הפעם זה בית מלון אמיתי), לקחנו מפתחות לחדרים, פרקנו את המזוודות ויצאנו לאכול ארוחת ערב במסעדה שעליה המליץ איש הקבלה במלון, המסעדה נמצאת כ- 200 מטר מהמלון, התלבטנו אם ללכת ברגל...הגשם הכריע לטובת הרכב, נסענו, אכלנו, שבענו...והחלטנו שאנחנו יוצאים לסיבוב נוסף באיזור המנזרים, הפעם סתם לתצפת מלמעלה על האזור...לא נכנסים למנזרים !!!
הרוח והגשם השבונו במהרה למלון, נכנסנו כל משפחה לחדרה ועצמנו במהרה עיניים...עייפים ומרוצים מהחוויות שעברנו היום.