יום שישי, 14 באוקטובר 2016

13/10/2016 מתחילים בטיול בכפרי ה"זכ(ג)ורייה" (חבל Zagori)- אל מעיינות ה"וידיומאטיס" .

אני כהרגלי ב"קודש" לא יכול לישון יותר מ-שש שעות, התעוררתי בשעה 05:45, בחוץ חושך, אני לוקח את המחשב הנייד ויורד לחדר האוכל המחומם לכתוב את ה"פוסט" הראשון של ה"בלוג" !
במטבח של המלון נמצא כבר הבעלים שעושה את ההכנות לארוחת הבוקר, שותים ביחד קפה יווני (קפה שחור חזק ע"ח הבית)...מפטפטים קצת על המצב ביוון ומזרח התיכון ואני מתיישב ומתחיל לכתוב...
בשעה 07:30 השמש מפציעה ומתגלים השמים הכחולים, בחוץ קר מאד ולכן הראות מצויינת, אני מניח את המחשב בצד ויוצא לסיור ראשוני בכפר Aristi, הולך למרכז הכפר לעבר ה"טברנה" שזכרתי מהטיול לפני 25 שנה...אני מגיע למרכז הכפר והטברנה איננה...במקומה עומדות  3 מסעדות גדולות, כן האזור התפתח במשך השנים: הדרכים ניסללו, המלונות והמסעדות נבנו והאוטנטיות (Traditional) נעלמה ואיתה הגיע הקידמה...אבל היופי החיצוני והטבע נשמרו כמו שהם, וזה העיקר !
המשכתי להתהלך עוד קצת בכפר וחזרתי לקראת שעה 08:30 למלון לארוחת הבוקר, ארוחה בוקר כפרית, עם כל ניחוחות המטבח ההררי, אכלנו שבענו ויצאנו לעבר המסלול הראשון שבו נטייל באיזור: "מעיינות הוידאומטיס" ("voidomatis springs")
יש כמה אפשרויות להגיע למעיינות, הקלה ביותר היא לנסוע לכpר "V(B)ikos" להחנות את הרכב בחניון ולרדת במסלול הליכה הרגלי המתחיל בכניסה לכפר מצד מזרח ויורד על המצוק הדרומי של קניון ה - Vikos עד המעיינות (חצי שעה בירידה ו - 45 דקות עד שעה בעליה).
השניה (אותה בחרנו) קצת יותר קשה וארוכה בהרבה: היא לרדת בגיא בין הישובים מיקרו ומגלו "פפינגו"  "Micro/Macro Papingos" השביל מסומן בצבע אדום (יש שתי כניסות לשביל) וללכת על השלוחה הצפונית של קניון  ה-"וויקוס" מרחק של 3.5 ק"מ עד לירידה המפותלת אל עבר המעיינות, ומשם לעלות במסלול המתואר לעיל לעבר הכפר "ויקוס", לשם כך צריך לבצע הקפצה של הרכב והאנשים, כמה טוב שאנחנו בשני רכבים, ושלנו רכב מסחרי להסעה של 9-10 נוסעים: גיסי ט. ואנוכי יוצאים עם שני הרכבים אל עבר הכפר "ויקוס", מחנים את הרכב הפרטי של גיסי, חוזרים לכפר, אוספים את המשפחות (נדחסים כולם ברכב המסחרי) ונוסעים אל הכפר "מגלו פפינגו", הנסיעה עוברת דרך קניון ה"ויקוס" (ירידה לצורך עליה), אח"כ עולים את ה"סרפנטינות" המפורסמות אל עבר כפרי ה"פפינגוס", מגיעים לכניסה לכפר...חונים ומתארגנים למסלול הליכה רגלי, מחפשים את נקודת התחלה (מוצאים די בקלות - נמצאת באיזור הדרום מערבי של הישוב, ביציאה לעבר ה"מיקרו פפינגו", נכנסים ומתחילים ללכת בשביל...כלב וחתול שהיו בסביבה החליטו להצטרף אלינו לטיול...ופשוט ליוו אותנו בהליכה...יורדים לעבר הנחל הזורם בגיא בתוך יער של אלונים, דולבים ומיני שרכים, מגיעים לתחתית הגיא, פלג נחל עובר במרכזו, מוצאים דרך לחצות את הנחל וגם החתול והכלב חוצים ...אנחנו ממשיכים ללכת בתוך היער יורדים ועולים בשביל המסומן עד שמגיעים לנקודת הירידה לנהר...הירידה בשביל מפותל כמו שביל הנחש, הקרקע לחה, יש להזהר מהחלקה...אחר כ-ק"מ בירידה מגיעים אל תחתית קניון ה"ויקוס", הנהר זורם, אומנם אנחנו לא בעונת הפשרת השלגים...(אז לא ניתן לחצות את הנחל רגלית) אבל המים קרים מאד !!!
מתארגנים לחציה (חולצים נעלים, מורידים מכנסיים ונכנסים לנהר...בררררררררררררררררררררררררררר, "קור כלבים" טמפ' המים 5-6 מעלות והחציה נעשת במהירות לפני שלא ניתן יהיה להזיז את הרגלים...הגענו לחוף מבטחים, לגדה הדרומית של הנהר, עצירה להתארגנו ומנוחה לאגור כח לפני העליה לכפר "ויקוס".
השעה 14:00, בשעה 17:00 מתואמת כבר רכיבה על סוסים לילדים, אנו עושים הערכת מצב לאחור לגבי הזמנים, ובידיעה שמצפה לנו עוד עליה "רצינית" אנחנו "מנשנשים" קצת מהמתוקים שהצטיידנו בסופר ב"קסטוריה", ומתחילים לנוע בעליה לכיוון הכפר "ויקוס", יאיר מוביל ורץ קדימה, אני ה"זקן" הולך אחריו יחד עם גיסי, צפריר רץ אחרינו הבנות באמצע ורונית רעייתי ואחותה/גיסתי א. במאסף, הכוונה שאנחנו נגיע כמה שיותר מהר לרכב וניסע להביא את הרכב הגדול שמחכה בחניה של ה"מגלו" פפינגו כדי שנגיע בזמן לרכיבה ע"ג סוסים שגיסתי א. תיאמה לאחה"צ, יאיר מגיע אחרי 32 דקות, גיסי ואני אחרי 34 דקות (ו-10 ק"ג על הגב), עוד בחור ישראלי (א. מק. יקום) מצטרף אלינו לנסיעה (הרכב שלו גם חונה ב"מגלו")...ואנחנו יוצאים לדרך, סיבוב של 50 דקות...ובשעה 16:00 בדיוק אנחנו חזרה בכפר "ויקוס" עם 2 הרכבים, מעלים את ה"נוער" לרכבים ונוסעים לפגוש את הסוסים (שכבר אמש שיערנו לגבי מיקומם לאחר שנפגשנו בכמה סוסים הרועים באחו בדרך ל"קוניצה".
לאחר "התברברות" קטנה הגענו לחווה הנמצאת בפתחו של קניון ה"ויקוס", היות ויש רק 7 סוסים, רונית ואני ויתרנו מראש על התענוג של הרכיבה, "הפור" נפל על גיסתי ! מתארגנים לרכיבה (6 ילדים + מבוגר/ת)
רונית גיסי ואני הולכים לשתות קפה (הקפה היה קר ודלוח) עד שהילדים ישובו מהרכיבה, הילדים חוזרים כעבור 45 דקות, אנו שבים לכפר אל בית המלון...מתרחצים ויורדים לארוחת ערב (סלט יווני, סלט ירוק, סלט כרוב, דגי פורל, סטייק עוף....וכו'), עייפים מהליכה והפעילות אנו פורשים לחדרים והולכים לישון...לילה טוב.