יום שישי, 21 באוקטובר 2016

20/10/2016: "יש לי יום יום ים" אל חופי הים והמפרצים היפים של חצי האי "פילון"

יש לי יום יום ים...אבל כאן ביוון בתקופה הזו של השנה, לא כל יום ניתן ללכת להתרחץ בים, אבל בכל זאת אולי ננסה...
אתמול בערב החלטנו שנעשה סיור חופים...יש כמה חופים יפים בחצי האי פילון, ולפחות שניים מהם נחשבים גם ליפים בכל יוון...אז יצאנו לדרכנו.
על חוף הים ב"חורפטו" ויתרנו (כי הוא סה"כ רצועת חול) ונסענו לשני החופים הכי מפורסמים באי: "דמחורי", "מילופוטאמוס".
מי שמכור ללהקת ABBA  ולסרט "מאמא-מיה" יזהה ישר את חוף "דמחורי"( Ntamouchari), הכפר והחוף נמצאים בצידו הצפון מזרחי של חצי האי, במקום זה צולמו רבות מצנות הנמל של הסרט "מאמא מיה" (Mamma Mia).
יצאנו לדרך...שוב נוסעים בדרכים המתפתלות של חצי האי פילון...שוב מעונן ושוב מטפטף לו הגשם.
שהגענו לחוף "דמחורי" הגשם התחזק ונעשה עוד יותר קריר, לבשנו מעילים ויצאנו בהליכה רגלית אל עבר ה"טברנות" הנמצאות בנמל הדייגים הקטן של "דמחורי", האזור ממוסחר ומתוייר עד מאד, שהגענו ל"טברנות" כבר היתה שם קבוצת תיירים מישראל, קבוצת פנסיונרים מאיזור..."עמק חפר" (כפר ויתקין, כ. ידידיה, בית יצחק...), כן מהאזור שלנו !
הילדים רצו ישר אל החוף וקיפצו בין הסלעים, אנחנו המבוגרים דשדשנו אחריהם...כן ה"שביזות" של החזרה לארץ כבר התחילה לתת את סימניה בחלק מאיתנו.
אחרי שנמאס להם מהמפרץ הצפוני, עברנו אל המפרץ הדרומי, שם הקימו הילדים גל אבנים והחלו לידות עליו אבנים לראות מי הראשון שפוגע ומפיל את המגדל...איזו "אינתיפדה" הם עשו שם !
זהו...נמאס לנו ונמאס להם אז החלטנו לנסוע לחוף "מילפוטמוס" שעליו נאמר "אין עוד חוף בכל יוון שישווה אליו ביופי..." (תאמינו לי...אני ראיתי כבר כמה חופים יותר יפים !!!, "מריוט-ביי" באי "קפלוניה", המפרצים באי "קוסטלו הוריזו", האי מ"גנסיי" בים היוני ועוד...).
הגענו לחניה...מהתצפית ניתן היה לראות שהחוף אכן יפה...ירדנו לחוף, השמש יצאה מבין העננים, ה"ילדים"
החליטו שהגיע השעה להכנס למים ולתפוס גלים...וגם אני הצטרפתי אליהם...קררררררררררררררררררר !
המים בתחילה קרים מאד אבל מהר מאד מתרגלים אל הקור ונעשה חם, שחינו, קפצנו מהסלעים, הצטלמנו...ויצאנו לחפש ארוחת צהרים ערב באחת המסעדות באזור, מצאנו מסעדה איטלקית עם תפריט באנגלית, קמין בו דולקת אש ושירים רומנטיים שהתנגנו להם בשקט.
אכלנו ארוחה איטלקית,
קי
נחנו בגלידה וחזרנו ל"חורפטו", הערב ירד, התחלנו לארוז מזוודות, מחר אנחנו בדרך חזר לארץ (סלוניקי - לרנקה - ת"א)