יום שני, 17 באוקטובר 2016

16/10/2016 יוצאים ל"רפטינג" על נהר ה- "Arachtos" ומסיימים בתצפית על השקיעה ממפלי "Katarraktis"

מתעוררים (את המעט שהצלחנו לישון) מוקדם, מתארגנים והולכים לאכול ארוחת בוקר מוקדמת, היות ובשעה 10:00 אנחנו אמורים להפגש עם "דימיטריס", בעל חברת ה"רפטינג" שעמו נעשה שייט ("רפטינג") על נהר ה"Arachtos" ...
מזג האוויר מצוין, שמים כחולים, אין עננים...ואנחנו שמחים לקראת היום הבהיר והיפה שהזדמן לנו.
יוצאים לדרך...מסתבר שב"צ'ומרקה" הדרכים יותר מפותלות ותלולות מאשר ב"זגורייה" ולהגיע מנקודה אחת לשניה לוקח הרבה זמן ממה שבאמת תכננו, בדרך אנחנו נתקלים באבנים שהדרדרו מההרים והגיעו אל הכביש...שרידי רעידת האדמה שהתרחשה בלילה, ט. מוביל ואני אחריו...נוסעים לפי google-map ולאט לאט אנחנו מבינים שאנחנו לא בדרך...ה"נווט" מוביל אותנו לדרך עפר..., מסתובבים, חוזרים לכפר ומוצאים את הדרך הנכונה, עוברת עוד כמחצית שעה ואנחנו מגיעים לנקודת המפגש עם חברת: Trekking Hellas" Tzoumerka Rafting.
נפגשים עם "דימטריס", נקודת המפגש ממוקמת בסיום מסלול הרפטינג, ואנחנו הגענו עד לכאן כדי להחליף בגדים להתלבש בציוד מתאים (חליפת צלילה, נעלים וכיסוי עליון נגד מים והכי חשוב חליפת ציפה) כל אחד על פי מידותיו, ולנסוע חזרה בדרך שבא כבר נסענו אל תחילתו של המסלול.
התלבשנו, עלינו לרכב (מיני-בוס), מאחרינו על עגלה הסירות ונסענו ליעדנו..., הגענו לתחילתו של המסלול, קבוצות נוספות כבר היו בשלבים כאלו ואחרים של הכנות לירידה למי הנהר, מורידים את הסירות, תדריך ויוצאים לדרך...(היות ומשפחתנו מונה שש נפשות ומשפחתה של גיסתי ארבע והסירה מכילה מקום ל - 6, אנו "תורמים" את ביתנו א. לסירתם).
בהתחלה מתרגלים...המדריך שלנו כבר יודע כמה מילים בעברית (אחורה, קדימה, ימינה, שמאלה, עצור...) והוא נותן את הפקודות בעברית !
המפלים מתקרבים ואתם מתחילה ההנאה שבשייט...הסירה "מרקדת" על המים, אנחנו מוקפצים אל על אבל נשארים בסירה...
עושים עצירה, יש מעיין ניסתר על גדת הנהר, ואנחנו "נכנסים" לבקר אותו, הכוונה ב"נכנסים"...שוחים במי הנביעה הקפואים.
יוצאים ו"מתחרדנים" בשמש, עולים לסירה וממשיכים בשייט (סה"כ כ- 10 ק"מ), לקראת סוף המסלול המדריך "משליך" את הילדים למים...ראשון יאיר, אחריו שחר, ובסוף צפריר, "בודי-רפטינג" !
שולפים את הילדים מהנהר לסירה, הנהר רגוע, נשאר לנו עוד כק"מ עד נקודת הסיום, ויש זמן לשיחת חולין עם המדריך ("ניקוס"), על המצב הכלכלי, על התיירות ועל החיים בכלל.

בנקודת הסיום אנחנו מצטלמים למזכרת, עולים להחזיר את הציוד ולהתקלח במים חמים ויוצאים לחפש ארוחת צהרים מאוחרת בכפר "פרמנטה" ("Pramanta") במסעדה שעליה המליץ "וסילי".
"פרמנטה" הוא הישוב הגדול ביותר באיזור "צומרקה" ובו מספר מסעדות מומלצות, לאחר נסיעה של כ-45 דקות אנחנו מגיעים לישוב, באופק הקרוב אנחנו כבר רואים עננים אפורים ("קומלוסניבוס") ומבינים שעוד רגע יתחיל פה "מה זה מבול...", מחנים במרכז הכפר והולכים לעבר המסעדה (עפ"י תיאורו של "דימיטריס"): כנסיה, עץ "דולב", מצד ימין - מסעדה...אבל לא אחת ...שלוש !, מתקשרים ל"דימיטריס", מקבלים הסבר יותר מדוייק ונכנסים למסעדה...איזה נוף נשקף מהחלון, כל הנהר פרוס לרגלנו, יושבים השרות מהיר ותוך כמה דקות כבר התפריט בידינו...הילדים מתלהבים "יש שניצל עוף בתפריט"...מזמינים 6 מנות "שניצל"
ובינתיים בחוץ...הסופה החלה להשתולל...השמיים החשיכו, ברקים רעמים ותוך כמה דקות גם מטר גשם חזק, ולנו בתוך המסעדה נעים וחם !
האוכל הגיע, אכלנו לאט...אין מה למהר החוצה, בחוץ משתוללת סופה, ואני מצהיר "בסופה כזו אני לא נוהג..." (נזכר בלילה ההוא בטיול בארה"ב ובמבול עם הברד שירד עלינו בכביש I-90 ליד "Albert Lee"  במדינת "מינסוטה" ).
נגמר האוכל, נגמרה הסופה, שילמנו והוספנו טיפ נדיב כי באמת זו היתה מסעדה ברמה גבוהה, יצאנו החוצה והתלבטנו עם לשוב ה"ביתה" לחדרי האירוח או לראות עוד קצת מהאזור: מפלי "Katarraktis Falls"
אני עייף מהנהיגה ומהרפטינג, לבנים קצת נמאס מ"עוד מפל", התלבטנו והחלטנו שאולי כן כדי לנסוע כי זו לא סטיה גדולה מהדרך... אז נסענו...התברברנו (שוב באשמת ההיא מ- Google Map), ולמזלנו א. (ביתה של א. גיסתי) הרימה את ראשה וראתה איזה "מפלון" יורד מההר...אז התכוונו לשם, כדי להגיע למעלה לעבר המפלים נוסעים בכביש מפוטל וצר מאד עם שוליים נמוכים (הרכב שלנו היה בדיוק ברח' הכביש), "חוויה" לנהג וגם לנוסעים...במקום מסויים חשבנו ש"נגמר" לנו הכביש, הזווית שבה היה לא אפשר לראות קדימה ורונית היתה צריכה לצאת מהרכב כדי לראות להיכן ממשיכה הדרך...הגענו.
באמת הנסיעה היתה שווה, ישנם 2 מפלים (אחד זרם), הנוף מדהים השמים קצת התבהרו ובדיוק החלה שקיעה, ישבנו במסעדה למרגלות המפלים, שתינו קפה (לא היה מי יודע מה) והתבוננו בשקיעה, סיום רומנטי ליום מלא חוויות...נשארה הנסיעה חזרה ל"צימר"...שלקחה כמעט שעה ...הגענו בחושך, הכנו ערוכת ערב קלה (פסטה) והלכנו לישון...מחר יוצאים חזרה מזרחה אל מצוקי "מטאורה" וחצי האי "פילון".